Joululahjajuttusia

Onpas muuten kamala sanahirviö tuo otsikko :D Mutta tosiaan, sain kivoja joululahjoja, joista osan esittelen nyt tässä postauksessa :)




Mieheltä sain kaksi korukirjaa! Ensimmäisessä kuvassa on englannin kielinen kirja, jossa opastetaan tekemään  mm. rannekoruja. Siinä on kivoja siemenhelmitöitä. Oikeastaan kaikki ohjeet käsittelee helmien "ympäröimistä" siemenhelmijutuilla, oli siellä muutamia ihan kokeiltaviakin juttuja :) Ja ainakin saan paljon uusia ideoita, jos en muuta :) Toisessa kuvassa taas on kirja, jossa opastetaan tekemään vintage-koruja (kuten viksut ihmiset osaavat kannesta lukea... :D ). Siinä on aika perusjuttuja, mutta myös mm. vanhoista posliinilautasten kuvista tehtyjä rintaneuloja! Aika veikeitä :) Ideoita koko kirja täynnä :)

Oli tuo mun mies käynyt ihan Sinellissäkin! Ostanut mulle lasihelmiä :) Tuo edessä oikealla on tosi veikeä! Se on sellainen ontto, läpinäkyvä, mut siinä kulkee vaalensininen raita, jossa on hopean väriset reunukset. :) Tämän tyylisiä helmiä mulla ei vielä ollutkaan ja se olikin kuulemma tarkoitus, ostaa mulle jotain mitä mulla ei vielä ollut :)



Anopilta sain mm. 4 kerää lankaa <3 En olekaan tällaista merkkiä ennen huomannut, mulla kun on oikeastaan kaikki langat Novitaa :) Nää langat on oikeastaan harmaata, mut siinä on aavistus jotain lilan sävyistä joukossa. Aika hauskat! Langat on kivoja, ku ne voi olla kaapissa käyttämättöminä vaikka kuinka kauan, mutta aina niistä jotain tulee tehtyä :D Ei siis mene koskaan hukkaan :)


Sitten hieman talousjuttuja! Ylemmässä kuvassa on keittiöpyyhkeitä, taikinakulho, pieni wok-pannu, pannunalusia 2kpl ja paistolastoja :) Anoppi oli kerran ollut täällä käymässä ja se oli huomannut, et mä olin käyttänyt sämpylätaikinakulhona lasista uunivuokaa :D (Eihän tuolla miehellä mitään oikeita kulhoja ollut..) Ni se sitten päätti ostaa kunnollisen! <3 Aivan ihana :) Siinä on pohjassa sellanen silikoni-juttu, että se ei liu'u pöydällä :) Alemmassa kuvassa näkyy mun äidin antamat patalappu  ja -kinnas. :) Huomatkaa, miten ne sopivat ylemmässä kuvassa oleviin astiapyyhkeisiin ;) Eikä nää kaks naista ole mitenkään tekemisissä toistensa kanssa, ni eivät ole yhdessä suunnitelleet :) Olisin voinut kuvata vielä lakanan ja pussilakanan, jotka sopivat myös toisiinsa! Mun äiti anto lakanan, murrettu tumman sininen, oikein hauska. Ja anopilta pussilakana, jossa on punaisen sävyjä, myös murrettuja ja ne sopivat siihen siniseen tosi hyvin :) 


Niinikään anopilta sain Dermosilin kaura-ihovoiteen ja palasaippuan :) Tuo palasaippua on ihanassa puisessa laatikossa, laatikolle tulee myöhemmin käyttöä korurasiana ;)


Mun äidiltä sain tällaisen! Tällä siis hierotaan jalkapohjia :) Siinä oli patteritkin mukana. Kun noit metallin värisiä palluroita painaa jalalla, ne alkaa värisemään. Ne pallurat myös pyörivät, joten siinä voi sitten hieroa jalkaansa värinän tehostamana :) Aika kiva! Mulla on jalkaterissä nestettä, ku kävelen jotenkin väärin eikä jotkut tiehyet pääse kunnolla avautumaan, ni neste ei pääse pois. Tai näin mulle sanottiin kun olin 15. :) Äiti ajatteli, että tuo on tosi kätevä, ku tykkään käsitöistä, ni voin sohvalla sit niitä tehdessä hieroa jalkoja :) Huippua! :)

Tässäpä suurin osa lahjoista :) Sain anopilta myös neuleen. Sellainen lyhythihainen, jossa on napit yläosassa, mutta ei alaosassa. Edestä auki se neule siis :) Se on just hyvä heti ku löydän jostain superison hakaneulan ja saan sen "oikeasta" kohdasta kiinni, eli keskeltä. Näytän muuten ihan päärynältä ;) 


Viimeisenä laitan kuvan kaverin antamasta iPodista! Se oli sille tarpeeton, ni mä sain sen. Miettikää, ilmaseks :) Jee! Voin kuunnella musiikkia kun teen koruja tai käsitöitä. Tai kun kuljen jossain :) Tosi kiva! Ja mä tykkään ihan hirmuisesti tuosta raikkaan vaalean vihreästä väristä :) 

Kommentit