Vapaapäivän puuhasteluja

Ostin nimittäin ruohonleikkurin! :D 

Ihan itse ja ihan omilla rahoillani. Mies toimi lähinnä kuskina ;) Meillähän siis on taloyhtiön yhteinen ruohonleikkuri olemassa, mutta mä en sitä bensavekotinta saa kylmänä käyntiin sitten millään. Kaiken muun hyvän lisäksi se asustaa tuolla pihavajassa ja se täytyy nostaa meidän aidan yli, että pääsee omalle pihalle ajamaan nurmikkoa. Se ei myöskään ole mikään kevyt moottoreineen eikä se ole itse vetävä, eli sitä täytyy työntää aika urakalla, meilläkin on epätasainen piha. Mä oon sillä kaks kertaa ruohon leikannut, mies on tainnut leikata kerran tai kaksi. Kummallakin kerralla mies on ajanut sen kantoon, jolloin terä on vääntynyt. (Naapurin setä kyllä on sanonut, ettei se haittaa, koska hän on monesti tehnyt saman ja se on helppo oikoa. Hän on luvannut sen aina oikoa, kun tarve vaatii.) Ja minä taas ens yksikseni sillä saa leikattua.

Joten otimme suunnan Bauhausiin :D Ostin sieltä 60 eurolla käsikäyttöisen työnnettävän ruohonleikkurin. Kokosin sen itse ja ajoin puolet pihasta. (Puolet sen takia, että sadepilvet valtasivat taivaan...) Ja hyvin toimii! Terä on säädetty niin korkealle kuin sen saa, koska meidän nurmikko on sattuneesta syystä aika pitkää nyt ;) 

Mä ihan yllätyin, ettei se ole sen raskaampi työntää. Ja että se leikkaa tosi siististi! Ihan huippua on se, ettei siitä kuulu kamalaa meteliä käytössä. :) Merkiltään se on Stiga ja vähän harmittaa, ettei sitä pinkkinä saanut ;) Mutta ei se mitään, ehkä tuo mieskin alkaa leikkaamaan nurmikkoa nyt, kun on toimiva vehje.. Painoa koko masiinalla on vain 8.5kg, eli se on todella kevyt :) Ylämäkeen sitä ei oikein saanut työnnettyä, mutta alamäkeen kyllä :) 

Täytynee joku päivä ottaa siitä kuviakin, niin näette millainen kapistus on kyseessä :) Hirmu simppeliltä se ainakin näyttää! 

Tänään oon myös pakannut kaikki mun valmiit korut. Vien ne huomenna työpaikalle pällisteltäviksi, koska työkaverit ovat niitä kyselleet :) Jos pääsisin eroon edes osasta, ni olisin tyytyväinen :D Saisin vähän rahaa takaisinpäin ja voisin tehdä uusia, entistä kauniimpia koruja ;) Visioita riittää, tarvikkeitakin on tulossa postissa, kunhan ne vain perille asti pääsisivät :)

Hauskaa maanantai-illan jatkoa kaikille :)

Kommentit