Ei taida minussa olla ainesta ompelijaksi

Sain hienon idean eilen. Menenpä ostamaan kankaita! 
No, ostinkin. Vaan enpä uskaltanut aloittaa mitään tunikaa tekemään, vaikka ohjeetkin on. Ajattelin kokeilla jotain helppoa ja pientä. Sitten keksin, että "Haa, teenpä pieniä nättejä sisustussydämiä!". 

Tuumasta toimeen, oon hyvä piirtämään sydämiä ja sillä tavalla. Oon myös hyvä leikkaamaan ääriviivoja pitkin. Siihen ne taidot sitten jäivätkin :D Osaan mä juu langoittaa ompelukoneenikin ja vaihdella niitä ompeleita jne. Mutta ai että, ei olekaan mikään helppo juttu ommella kaarevaa. Eikä ole kivaa, jos unohtaa tehdä reiän, josta tungetaan vanua johonkin. No, nyt en kyllä kokonaan unohtanut, mutta meinasi se reikä jäädä vähän liian pieneksi :D

Mitä siis sain aikaiseksi? No tässäpä kuva...


Muotopuolia sydämiä, kiinnityslenksut vähän niin ja näin, ompeleet vähän niin ja näin, mutta osasin rypyttää kaistaleen kangasta ja ommella sen jotenkuten tuohon toiseen reunaan (reuna, jonka vanun laittamisen jälkeen vasta suljin). 

Olisi varmaan pitänyt ommella käsin se kolo umpeen? No, enhän mä jaksanut. 

Laiha lohtu, mutta lohtu sekin, että sopivat sentäs noihin maljakossa oleviin krysanteemeihin....

Kertokaa toki, jos teillä on jotain kivoja vinkkejä tällaisten toteuttamiseen :D

Kommentit

  1. Vinkkinä voisin kertoa, että piirrä sydän lyijykynällä kankaan nurjalle puolelle ja laita kappaleet oikeat puolet vastakkain. Reilu pala kangasta. Älä vielä tässä vaiheessa leikkaa sydäntä. Ompele viivaa pitkin ompelukoneella ja muista jättää täyttöaukko. Leikkaa vasta nyt sydän kankaasta jättäen 2 mm saumavarat. Käännä ja täytä. Silittääkkin kannattaa. Ompele täyttöaukko käsin, samoin nauha.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia vinkistä :) Mä en mistään (netistä) löytänyt ohjetta. Ja koska mä oon aloitteleva ompelija, ni vinkit tulevat tarpeeseen.. :D Eilen koitin metsästää jotain kivaa ompelukirjaa, missä olisi tämäntyyppisiä pieniä juttuja. Muutamassa kirjassa oli ehkä yksi tai kaksi kivaa ohjetta, mutta en mä niiden takia viitsinyt ostaa 30e arvoista kirjaa.. :)

      Poista
    2. Tilda kirjoissa on näiden pienien ompeluksien kaavoja ja ohjeita.

      Poista
    3. Mä selailin sitä Tilda-kirjaa, mutta en raaskinut sitä ostaa. Ehkä mä tässä joku päivä marssin kauppaan sitä hakemaan, ni vois alkaa joskus joku onnistumaankin.

      Poista

Lähetä kommentti