keskiviikko 23. tammikuuta 2013

Buzzaatko sinä jo?

Oletko kuullut Buzzadorista?

"Buzzador on Pohjoismaiden johtava yritys Word of Mouth-markkinoinnin ja sosiaalisessa mediassa tapahtuvan markkinoinnin parissa.
300 000 jäsentämme (Buzzadoria) ovat luonteiltaan uteliaita ja he haluavat kokeilla uusia tuotteita ja palveluita. Buzzadorit levittävät rehellisiä mielipiteitään ystävilleen ja tuttavilleen – Sekä internetissä että kasvotusten."
"Buzzadorina sinulla on mahdollisuus päästä kokeilemaan ja kertomaan, mitä pidät erilaisista tuotteista ja palveluista. Kun pääset kokeilemaan tuotteita ja palveluita sinun tarvitsee vain kertoa niistä ystävillesi, joko kasvotusten tai sosiaalisen median välityksellä sekä raportoida kokemuksesi tämän jälkeen meille. Buzzadorina toimiminen on sinulle ilmaista ja vie sinut ja ystäväsi moniin jännittäviin kohtaamisiin uusien tuotteiden ja palveluiden parissa."


Olin viime vuonna mukana yhdessä kampanjassa, jossa sain kokeiltavaksi (ja ystävilleni jaettavaksi) Dove Nourishing Oil -hoitoainetta. 

Toistaiseksi mulle ei ole tullut kohdalle uutta sopivaa kampanjaa, mutta koskaan ei tiedä, mitä seuraavaksi tulee. :) Itse ainakin odotan innolla mahdollisia seuraavia kampanjoita, joihin voisin osallistua. 

Liitänpä tähän vielä Buzzadorin sivuilta tekstin, jossa kerrotaan selvästi, mistä on kyse ja mitä buzzaaminen käytännössä tarkoittaa:
Kampanjan kulku
  • Saat sähköpostiisi kutsun, jossa kerrotaan, että sinut on valittu kyseisen kampanjaan. Kutsu ei tarkoita, että tulet pääsemään mukaan itse kampanjaan, vaan, että sinut on valittu ryhmään, jolle osallistumiskutsu on lähetetty.
  • Kirjaudu sisään omille sivuillesi ja tutustu kampanjainformaatioon, jonka löydät kyseisen kampanjan alta. Siellä valitset myös ”Kyllä”, jos haluat osallistua kampanjaan.
  • Kun ilmoittautumisaika on päättynyt, saat sähköpostitse tiedon siitä, oletko pääsyt mukaan kampanjaan.
  • Buzzador-pakettisi toimitetaan sinulle normaalisti 1-2 viikon kuluessa ilmoittautumisajan päätyttyä. Palvelu- tai blogikampanjoissa kampanjainformaatio toimitetaan sinulle usein sähköisessä muodossa.
  • Tutustu kampanjainformaatioon, jonka löydät paketistasi ja kokeile saamiasi tuotteita tai palvelua. Tämän jälkeen on aika aloittaa buzzaus ystäviesi kanssa kasvotusten, ja onlinessa esimerkiksi blogissa, Facebookissa, Twitterissä tai muilla palstoilla ja kanavilla, joissa olet jäsenenä.
  • Kun buzzaat kasvotusten, valitset aina etukäteen kenelle ja milloin buzzaat. Aloita buzzaus aina kertomalla ensin, että olet Buzzador ja että olet mukana kampanjassa. Tämän jälkeen anna ystäviesi kokeilla tuotteita ja jaa tuotenäytteitä. Usein näissä kasvotusten tapahtuvissa buzzaustilanteissa syntyy pitkiä ja hauskoja keskusteluja tuotteiden ympärillä.
  • Buzzauksen jälkeen lataa salamaraportti omilla sivuillasi. Salamaraportti on lyhyt kertomus siitä, kuinka buzzaus on sujunut. Esimerkiksi ”Buzzasin äiti-lapsi-tapaamisessa, jossa lapset saivat kokeilla XXX.” tai ”Annoin työkavereideni kokeilla perjantain kahvitunnilla tuotenäytteitä, yksi heistä tykkäsi niin ja toinen tykkäsi niin, suurin osa tykkäsi erityisesti uudesta XXX.” Lähetä mielellään salamaraportti jokaisen buzzauksen jälkeen!
  • Kampanjan päätteeksi vastaa muutamaan kysymykseen Buzzadorin kotisivuilla siitä, kuinka kampanja on mennyt ja mitä piditte tuotteesta tai palvelusta.
Jos rekisteröidyt Buzzadoriksi ylempänä olevan linkin kautta, saan siitä pisteitä itselleni ja saatan mahdollisesti voittaa 30e lahjakortin. Oma lehmä siis on myös ojassa, mutta itse kyllä tykkäsin siitä yhdestä kampanjasta, jossa olin mukana. Joten voin myös ihan rehellisesti suositella :)

0 ihanaa kommenttia:

Lähetä kommentti