Kotiinviemisiä






Oi oi. kirjoitin viimeksi osallistuneeni blogitapahtumaan ja lupailin omaa postausta kotiinviemisistä :) 

Ihanasta pussista löytyi lankaa: Hjertegarnin Blend Bamboo (731), Onion Knitin Hemp, Cotton + Modal (420), Hjertegarnin Alpaca Silk (1590) ja Schoppel-Wollen Zauberball (2081 Olivenstrasse). Bambulanka ja sen hyödyt ovat ennestään tuttuja, mutta tuo modaali oli mulle ihan täysin uusi tuttavuus. Lyhyesti sanottuna (blogitapaamisessa saadusta lapusta luntaten) se on "viskoosin kaltainen selluloosamuuntokuitu, jota käytetään vaatteissa, sisustusmateriaaleissa ja teknisissä tuotteissa. Modaalia käytetään sekoitteina puuvikkan, vikkan ja synteettisten kuitujen kanssa. Siitä valmistetaan myös mikrokuitua. Ominaisuuksiltaan modaali on himmeäkiiltoinen, puuvillan tuntuinen kuitu, joka on viskoosia kestävämpi käytössä". 


 
Mukana oli myös ChiaGoon pitsipuikot (ihan ehdottomasti aion testata heti kun keksin mihin! Eli ideoita neulottavista pitsijutuista otetaan vastaan) ja puikkomitta. Knitpron tuotteita oli Symfonie 3,0mm sukkapuikot ja kaksi virkkuukoukkua. Noista koukuista oon erityisen mielissäni, koska oon tähän asti käyttänyt vain ja ainoastaan sellaisia "tavallisia", joissa ei ole mitään parempaa tarttumapintaa, vaan ovat todella ohuet. Odotan siis innolla millaista on virkata tuollaisella käteen hieman paremmin sopivammalla koukulla. Mulla on muutenkin melko isot kädet, niin kovin pienet koukut tuppaavat olemaan ikäviä käsitellä, ainakin pidemmän päälle :) 

Pussissa oli myös paperisia kotiinviemisiä, ohjeita mm. tiskirättiin, huiviin ja kassiin. Myös tietopaketti bambusta, modaalista ja hamppukuidusta löytyi paperisena. 

Mulla on mielessä aloitella yksi homma tuon pienemmän virkkuukoukun ja Blend Bamboon kanssa, katsotaanpa mitä siitä syntyy... :) 

Kommentit

  1. Toi soft grip on ihan paras! Pakko oli hehkuttaa sitä jo Instassakin. Mä oon tosiaan sellainen puristaja, että tavallisten koukkujen kanssa kädet väsyy. Tämä oli ratkaisu siihen. Täydellinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla helposti muuten vain väsyy tai kipeytyy nivelet virkatessa, joten tää oli huippu! Ja raskauden takia on sormet välillä turhankin turvoksissa, ni ohuemmasta tuskin saisin ees pidettyä kiinni :D Voisin muuten kuvitella, että reumasta tms kärsivät voisivat myös saada avun tästä :)

      Poista

Lähetä kommentti